25 Nisan 2013 Perşembe

Dove gerçek güzellik çizimleri

Az önce Dove'un yeni reklamını izledim.. Çok beğendim hatta biraz da duygulandım..



Dove, her zaman yapaylıktan uzak güzelliği savunurken, kadınların kendilerini güzel hissetmesini ve iç güzelliklerini keşfetmesini destekliyor.

Bunu izlerken kendisinin de resmini yapılmasını istemiyor mu insan??  Ben çok istedim.. Acaba başkasının gözünden nasıl gözüküyorum? çok merak ettim :)

Ayrıca fark ettiğim bir şey var. Biz kadınlar bunu sürekli yapıyoruz. Biri bizi aman eleştirir diye ondan önce kendimizi yerlerden yere vuruyoruz. Hani "ben farkındayım aman bi de sen söyleyip canımı iyice sıkma" gibisinden ya da "aa yok canım sana öyle geliyor" şeklinde iltifatlar duyabilmek için. Halbuki bu durum karşımızdakinin dikkatini çekmemişse bile artık bizi öyle görmesine neden oluyor. 

Diğer yandan kadınlar "burnuma bayılıyorum ucu kalkık, elmacık kemiklerim de beni havalı gösteriyor. Gözlerim de hep ışıl ışıl" diye anlatmaya başlasalar ne kadar kendini beğenmiş, aman o ne özgüven diye içimizden saydırırız. Videodaki kadınların kendini bu şekilde tarif etmesinin nedeni bu tür bir eleştiri de olabilir. Neden olmasın :)

Ben çıkamadım işin içinden ama galiba buradan alacağımız ders: Kendini sev, ay kıçım büyük, gözüm küçük diye üzülüp dert etme, ama burnum kalkık, göbeğim yok diye de gerine gerine gezme :)

  

1 yorum: