16 Nisan 2013 Salı

Çaylak ev hanımından yemek tavsiyeleri

Sevgili misafir ;

Eğer bu sayfaya bikaç bilmediğim tarif filan öğrenirim düşüncesiyle tıklamışsan, üzülerek belirtirim ki yok öle bişiy :)

Ben daha çok "ev hanımlığına giriş 101" sınıfındakiler ya da ben Türk mutfağını yaladım yuttum, bakalım ecnebiler neler yapıyomuş diye düşünenlere yapmamaları gerekenlerden bahsedicem.

  • Öncelikle sakın ama sakın kablo tv deki "24 kitchen" kanalını izlemeyin!! Hatta arayın kablo tv call centere kapattırın gitsin!!

  • Meleğin mutfağının, Emine Bederin tariflerinin suyu mu çıktı!! Hele bi onları yapmayı deneyin..

  • Madem HD görüntü, sebzelerin renkleri, o şahane mutfakların çekiciliğine karşı koyamadınız, Sakın ama sakın (bakın bu uyarım önemlidir) Jamie'nin tatlı yüzüne ve maharetli ellerine aldanmayın, büyüsüne kapılmayın, heveslenmeyin..
  • Anlıyorum karşı koymak zor. Hadi yaptınız bi liste çıktınız çarşıya pazara.. Üzgünüm ama bizim çarşıda pazarda kişniş, chili biber, basmati pirinci, beyaz biber taneleri, alenjeto ekmeği, çapari bıd bıd bıd falan yok. Haberiniz olsun.. Varsa da ben bulamadım!!

  • Ayrıca ekmeğin üstüne ballı cevizli peynir koyup fırına verdikleri tarifi de, o peyniri bulamayıp yerine Kars peyniri koyup denemeyin bişeyime benzemiyo!!

  •  Hadi bunları yaptınız oturun önce evde kendiniz bi yiyin!! Yeni taşındığınız apartmanda, sosyalleşicem diye elinize tepsiyi alıp "Komşulaaaar, 5 çayına ben de geldim." diye gitmeyin aman diyim!!

  • Yaptığınız yemekleri mümkünse annane, babane gibi aile büyüklerine sunmaya kalkmayın.. Şekilden şekile giren suratları, tabaklarda kalan yemekleri görüp boşuna kendi güzel canınızı sıkmayın..

  •  Ha bi de o şarapları et sotelicem falan diye de zebil etmeyin. Oturun o güzelim şarabı için!!

 
  • Son olarak da hayatı çalışmakla geçen biriyseniz, 2 gün evde oturdum diye de "benim gibi" kendinizi ev hanımı zannetmeyin :D



2 yorum:

  1. Aaa merhaba, hayırlı olsun bloğun:) çok güzel olmuş:)
    sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam. ben de seni bulmaya çalışıyodum çok güzel oldu bu :)

      teşekkürler

      Sil